Får jag sova nu?

Idag har inte varit en dag. Är så himla trött fast var tröttare tidigare idag. När jag kom hem från stan så somnade jag tydligen i soffan och låg där och sov ett tag, när jag vakna fick jag panik. Jag trodde det var kväll och blev förbannad på mig själv för det men efter ett tag kom jag ihåg allt och så han jag se slutet av filmen som jag började titta på innan jag somnade "1408", har redan sett den en gång innan så det gjorde ju inte så mkt att jag missade hela filmen typ.

Men det värsta jag vet är att somna på dagen, jag blir så jäla trött sen när jag vaknar och så blir jag sur, irriterad på allt och alla. Huvudvärken blir mkt värre med och så tar det alltid flera minuter innan jag vet vart,när och hur jag är, när jag vaknar. Får alltid en sådan panik och sedan blir hela dagen förstörd med.

Värsta gången var (jag tror det var i 9:an kanske) en fredag när jag kommit hem från skolan, skulle bara titta lite på tv och sedan råkade jag tydligen somna. Vaknade sedan upp någon timme senare och tittade på klockan, såg att den var sju och fick panik. Hoppade upp ur sängen eftersom jag "försovit" mig (trodde det var vardag). Märker att tv:n är på och att jag somnat med både kläder och smink på mig, blir arg på mig själv. Stänger av tv:n men när jag gjort det börjar jag skratta åt mig själv för jag inser att det inte är måndag som jag trodde att det var utan lördag och att det betyder att jag kan gå och lägga mig igen. Jag går tillbaka till sängen och somnar om direkt. Sedan vaknar jag en halvimme senare av att pappa ringer och säger att det är mat, klockan är då halv åtta och jag fattar verkligen ingenting. Nu är jag totalt förvirrad och vet inte alls vad det är för dag eller vad som händer. Sedan går det några minuter och efter ett tag fattar jag att det står på klockan 19:30 och inte 7:30. Det är fortfarande fredag.

Den där känslan e ganska hemkst faktiskt, när man inte alls har något grepp om tiden eller något. Kanske svårt att föreställa sig om man inte själv har varit med om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0