Man lär sig något nytt varje dag.....

Idag lärde jag mig något riktigt coolt!^^ Jag har alltid trott att när man tränar så bryts musklerna ner och sedan återuppbyggs dom. Man får träningsvärk dels för att man får som sårskorpor i musklerna. Idag fick jag veta att det INTE är sant! Det är inte så det går till!:O Det är den gamla teorin man har tydligen kommit på att det inte alls går till så!

Det är typ molekyler och massor som åker med blodet och genom musklerna, eller något liknande. Det är det som gör ont! Det lärde min idrottslärare mig idag xD Det bästa för att bli av med träningsvärk ska tydligen inte vara att värmaupp musklerna utan att dricka massa vatten så blodet blir smidigare eller vad man nu ska säga. Jag trodde verkligen att det var musklerna som bröts ner och det tror jag inte jag är ensam om. Men det är som sagt den gamla felaktiga teorin. Panik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0