Lördag- Louise dag, akta dig för rödskåpbil!

Nu är jag hemma efter en lång sjukt rolig dag med Louise:D

Våran cykelsemester var roligast ever! det var inte alls jobbigt, konstigt. Man kan bli trött ibland av bara gå upp o ner i trappen några gånger. Nu åkte vi 3 mil utan att bli trött alls xD Vi lyssnade på musik medans vi åkte, dansa loss på cyklarna^^


Sedan en klar 1:a på topplistan över läskigaste händelserna i dag. Polskakillar i röd skåpbil!
Jag och louise cyklade ju på en väg där inte så mkt bilar åker. det kom en rödskåpbil med några killar i som åkte förbi. Sedan en liten stund senare hade den vänt, för den åkte förbi oss igen. sedan stanade Louise och jag för att ta en fikapaus. När vi sedan var redo för att åka, så kom den där rödaskåpbilen med killarna igen. Men den här gången så stannde de vid oss. Vi hade kört in på en liten grusväg så vi inte skulle sitta på vägen. De parkerade sin bil längs öppningen ut till vägen. vi blev rädda. Sedan öppnades dörren där bak. Ni vet en såndär skjutdör var det. Och en kille hoppa ur. Jag fick panik!  Vi stod där med cyklarna redo att cykla. Han frågade efter vägen till åtvidaberg, på engelska. Vi vet ju inte säkert om det var polska killar, men det är troligast att de kom från polen. man kände hur han kollade på oss. sedan när han fått svar på den frågan, så frågade han om det fanns någon badplats i närheten. Louise och jag ville ju bara där ifrån så fort som möjligt. så vi sa att vi inte visste.  Det fanns en liten lucka bakom bilen ut till vägen, som vi cyklade ut genom fort som möjligt innan han han fråga något mer, för man kände hur han försökte dröja oss kvar där. Vi var verkligen livrädda. Visst de hande kanske inte precis tänkt släpa in oss i den där bilen. Men vi kunde ju inte veta det säkert. Sedan efter ett tag insåg jag ju att jag hade på mig bikini och hade en handduk i min cykelkorg. Vi var liksom klädda för att åka till en strand. Och innan han frågade oss om badplatser så tittade han på oss massor, han liksom granska oss. Så det va riktigt scarry! Kanske inte låter så läskigt, men om ni hade befinnit er där så hade ni fattat vad jag menar. Hur panikslagen man blir när det stannar en skåpbil vid en och sedan när det hoppar ut killar från bakdörren. Om man frågar efter vägen brukar ju de som sitter fram fråga genom att veva ner fönsterrutan. Läskigt var det i alla fall.

Sedan på kvällen så gjorde jag och Louise en flamingo^^ Vi smugglade med den till en rondell. Haha vi gick genom hela centrum med den och jag kan ju säga att alla glodde extemt mkt. man kan tro att de aldrig sett två tonårstjejer bära runt med en flamingo under en röd handduk xD


det var inte det lättaste att få dit flamingon. men till sist efter lite ändrade planer så fick vi dit den^^


maha ja det var lite av vad vi sysslade med^^ det var extremt ruligt i alla fall:D kanske får veta mer om vad vi hittade på imorgon när jag orkar skriva mer. Mammmamammmmammmaaamma pappappaapapapapappapa

Nu ska jag försöka sova snart, God natt, puss:)

Kommentarer
Postat av: Louise

Asså fy tusan vad roligt den dagen var! det var det roligaste jag gjort på hela sommarlovet :) hahah Asså jag fick PANIK när vi trodde att vi såg samma skåpbil komma när du följde mig! Hahaha Med dig har man som sagt INTE tråkigt :D <3

2009-08-09 @ 18:09:08
URL: http://lola.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0