Hej då spindlar!

Gelare lärde mig hur man skrämmer bort spindlar eller i alla fall hur de får respekt för en. Så nu behöver jag bara hitta neongula kläder xD 

 

Nu kommer vi till det här igen. Jag hade kommit på något jätte bra som jag skulle skriva och nu är det helt borta i huvudet. Typiskt också. Varför ska det alltid hända?

 

I alla fall, på måndag åker jag till farmors stuga i Småland. Maha då ska jag till Kosta och köpa märkes klackisskor! Kanske RÅKAR jag hitta någon märkes väska eller kläder då med......Men jag ska försöka snåla eller asså jag behöver inte försöka, för jag är en ända stor snåljåp! Något av det värsta jag vet är att betala saker. Fy att ge ifrån sig pengar. Det är HEMSKT! Det är väldigt passande med att ha den fobin, eftersom jag älskar att  shoppa xD När jag har shoppat blir jag ju glad och så, men ändå känns det så hemskt när jag ger bort pengarna.  Men jag älskar när man köper något som verkligen känns helt rätt och man är så himla nöjd över köpet. Man har hittat ett riktigt kap. Än bättre är det om det var billigt, så man slapp att ge så mkt pengar. Fast jag har kommit på en sak. När man köper något tex ett klädesplagg., då får man ju alltid tillbaks pengarna, fast i klädesplagget. Men jag älskar att se, röra och höra ljudet av mina pengar. Jag kan verkligen bli helt galen och få värsta  abstinensbesvären om jag inte har pengar. Utan pengar känner jag mig helt, helt hjälplös. men det brukar nästan aldrig hända att jag inte har några pengar. Eftersom jag e ganska så snål. Fast asså så snål e jag inte egentligen. Utan jag brukar sätta en gräns för hur mycket jag ska shoppa för, så jag inte blir utan pengar och har ifall något oväntat dyker upp. Då brukar jag alltid försöka hålla mig under budjeten jag satt, så att jag nästa gång har än mer pengar än jag planerat. Då känns det bra:D Men jag kan ändå handla för den budjet jag satt utan att få skuldkänslor. Jag planerar min ekonomi, fast det har jag inte tänkt på. för jag brukar inte sitta och skriva hur mkt jag köper för och ska köpa för eller något sånt. uta gränserna drar jag i huvudet. Allt finns där, tryggt och bevarat. Maha xD

Ekonomi, ekonomi. Jag kanske ska jobba med ekonomi? :D 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0